h1

Prima zi de şcoală…

Octombrie 28, 2009

Am citit la Cornel zilele trecute despre copilărie. Am devenit nostalgică. Mi-am amintit de multe lucruri. Chiar şi de prima zi de şcoală. Îmi amintesc cum acum mai mult de 12 ani mă trezise mama dimineaţă. Eram atât de emoţionată. Nu puteam mânca nimic. Tot ce voiam era să plec, să ajung cât mai repede la şcoală. Aşteptasem ziua respectivă cu nerăbdare. Mi-am îmbrăcat hăinuţele de şcoală noi, proaspăt călcate. Şi am plecat spre şcoala mare. Trebuie să precizez că şcoala la care am învăţat avea două corpuri.  Nu erau apropiate. Eu urma să învăţ în corpul mai mic, cel pentru cei din ciclu primar doar. Dar, deschiderea se făcea la corpul principal care e foarte aproape de casă. Dar n-am mai rezistat. Am plecat tare devreme. Voiam să ajung la şcoală.

Ţin minte ce sentiment de om mare am avut când am păşit în curtea şcolii ca elevă. Eram tare emoţionată. Urma să-mi cunosc colegii, să o cunosc şi pe doamna învăţătoare. A început discursul directorului. Nu auzeam mai nimic. Era gălagie. Multe glasuri. Agitaţie. Până într-un moment când fiecare învăţător a fost pus să-şi strige clasa. Mama mi-a spus să fiu atentă pentru că ea ştia că voi fi chiar în prima clasă strigată, clasa I A. A apărut o doamnă mai bătrână, roşcată şi-a spus numele şi apoi a început să ne adune. A durat ceva timp. Pentru că unii au mai întârziat. După ce ne-am adunat. Am format acel şir de câte 2 de mânuţă şi am plecat spre şcoala noastră. Evident, părinţii în urma noastră. Nu era mult până la şcoala noastră, dar era ceva. Cel mai drăguţ a fost podul de flori făcut de cei mai mari pe sub care am trecut când am intrat în şcoală. A fost o primire frumoasă. Nu mă aşteptam la aşa ceva. Am intra în clasă. M-am aşezat în a doua bancă cu o fată pe care o ştiam de la gradiniţă. Am făcut cunoştinţă. Am primit manuale. S-a discutat cu părinţii şi apoi am plecat acasă fericită că sunt elevă, in sfarşit.

Acum, la final de drum nu se mai regăseşte nicio fărâmă din fetiţa care voia să meargă la şcoală. Acum la şcoală ma plictisesc. Mă sufoc. Nu mai am răbdare. Nu mă atrage mai nimic. Mă duc la şcoală ca să stau cu colegii. Să nu stau singură. Să mai râd. Să fac ceva. Sunt curioasă. Cum se va termina anul acesta, ce voi simţi când e gata.

Voi vă mai amintiţi de prima zi de şcoală?

Lasă un răspuns

